Lantionpohjan lihakset, eli rakkauslihakset kuntoon

Lantionpohjan lihakset, rakkauslihaksetLantionpohjan lihaksien vahvistamiseen on monenlaisia apuvälineitä. Geishakuulat ja muut rakkauslihasten treeniin suunnitellut välineet ovat todella tehokas tapa vahvistaa ja harjoituttaa lantionpohjan lihaksia. Lantionpohjan lihasten treenaaminen on erityisen tärkeää jos, olet ollut raskaana ja synnyttänyt, olet käynyt lantionleikkausoperaatiossa tai kärsit vaihdevuoden oireilusta jne.  Terveillä ja treenatuilla lantionpohjan lihaksilla on monenlaisia terveyttä ja seksuaalista elämää edistäviä vaikutuksia, kuten:

  • Seksi on nautinnollisempaa ja orgasmit voimakkaampia
  • Partnerisi nauttii satavarmasti treenatuista rakkauslihaksistasi
  • Intiimialueen verenkierto paranee
  • Lisää tuntoherkkyyttä
  • Virtsapidätyskyky lisääntyy
  • Helpottaa synnytyksessä ja tehostaa palautumista synnytyksen jälkeen

Lukijan vinkki

Paras vinkki on että kuvittelet änkeytyväsi tiukkoihin farkkuihin josta vedät alavatsaasi sisään kuin vetäisit vetoketjun ja napin kiinni. Pidä tämä supistus n. 15seä ja rentoutua lihakset hetkeksi ja aloita alusta. Toista niin monta kertaa kuin jaksat. Taivaallisia orgasmeja 😉
– Sindy

Oikeat välineet harjoituksiin

Riippuu paljon lantionpohjan lihastesi kunnosta, minkälaisilla välineillä ja harjoitusintensiivisyydellä kannattaa lähteä liikenteeseen. Geishakuulat ovat tunnetuin ja perinteisin tapa välineharjoituksiin, mutta näitäkin on saatavilla täysin erilaisissa muodoissa. Lisäksi on kehitetty muitakin, samaan periaatteeseen perustuvia treenivälineitä, kuten huippukivan treenikaveri.

Perinteisissä geishakuulissa (Ben Wa Balls) on usein kaksi kuulaa, jotka ovat narulla kiinni toisissaan. Kuulien materiaali on useimmiten muovia, silikonia tai metallia. Kuulien sisällä on lisävastuksen aikaansaamiseksi pienemmät sekä painavammat kuulat, jotka liikehtiessä värisevät. Joissakin Geishakuulissa on myös integroitu vibraattori, joka lisää harjoituksen intensiteettiä ja ehkä jopa kiihottumista 😉

Smartballs geishakuulien periaate on aivan sama kuin perinteisissä geishakuulissa, mutta ne on pyritty suunnittelemaan mahdollisimman tehokkaiksi, miellyttäviksi ja helppokäyttöisiksi.

 

Huippukivan opastusvideo treenikaverin käyttöön lantionpohjan lihasten treenauksessa.

Kuinka usein lantionpohjan lihaksia tulisi treenata?

Lantionpohjan lihasten kehittämiseen ja ylläpitoon pätee samat keinot kuin muidenkin lihasten harjoittamiseen, eli säännöllisyys, riittävä intensiivisyys ja lepo. Harjoitusten määrä ja harjoituksen kesto riippuvat paljon siitä, missä kunnossa lantionpohjan lihakset ovat ja harjoitetaanko enemmän voimaa vai kestävyyttä.

Harjoitusvaihtoehtoja Geishakuulilla – Kestävyyttä, voimaa ja virtsanpidätyskykyä lantionpohjalihaksille

Kestävyyttä ja voimaa – Harjoitus muiden askareiden yhteydessä
Pidä geishakuulia sisälläsi 6-8 tuntia päivässä 1-2 kuukauden ajan, jonka jälkeen voi harjoitusten määrää vähentää ylläpitävään treeniin kerran tai pari viikossa. Tarvittaessa voidaan pitää intensiivisempiä harjoituskausia, jolloin lantionpohjalihakset saavat tehostavaa ärsykettä.

Lantionpohjan lihaksia muun treenin yhteydessä
Tee kuulat sisälläsi aktiivisempaa liikuntaa, kuten jalkojen nostoja ja kyykkyjä. Harjoitusajan olisi hyvä olla puolesta tunnista tuntiin päivässä. Muista 1-2 lepopäivää viikossa.

Lyhyt tehotreeni kiireisille
Valitse geishakuulat, joka pysyy juuri ja juuri sisälläsi. Jos lantionpohjalihakset ovat heikot, valitse isompi ja kevyt kuula. Jo harjoitetuille tai hyväkuntoisille lihaksille sopii paremmin pieni ja painava kuula. Supista kuulaa sisälläsi täydellä teholla noin 15 sekuntia. Rentouta hetkeksi ja toista harjoitus niin usein kuin jaksat. Toista harjoitus 1-2 kertaa päivässä pitäen viikossa kuitenkin muutama lepopäivä.

Älä treenaa liikaa ja opettele myös rentouttamaan lantionpohjalihakset

Vaikka lantionpohjalihasten harjoitus on todella hyödyllistä, kannattaa tässäkin muistaa kohtuus. Lantionpohjalihasten treenaus on tällä hetkellä suurta muotia, eikä syyttä, mutta samalla se on tuonut joitakin ongelmiakin. Liian treenatut lantionpohjalihakset yhdistettynä siihen, ettei lihaksia osata oikein rentouttaa, aiheuttaa ylipiukat paikat. Tämä ilmenee mm. yhdyntäkipuina sekä virtsatieongelmina.


Miten Sinä treenaat lantionpohjanlihaksia?

Onko Sinulla vinkkejä lantionpohjan lihasten kunnossapitämiseen ja treenaamiseen. Jaa viisasta tietouttasi lukijoidemme iloksi!